Memet Baydur oyunlarında; toplumun dışına itilmiş insanların hikayesini  dramdan  uzak, mizahi bir üslupla işler. Yangın Yerinde Orkideler,  kent içindeki zıt yaşamların bireysel ve toplumsal dramını anlatır. Bir yanda umutsuz ve intihara meyilli bir adam, diğer tarafta sahici ve yaşamaktan vazgeçmeyecek karakterler. Yazarın en dikkat çekici oyunlarında birisi. Oyuncuların konuşmaları netlik, oyunu tek kelime kaçırmadan izleme olanağı sunuyor. Baydur’un eğlenceli sınıf analizinin üstüne, yönetmen Karakaş’ın yorumu oyunu güçlendiriyor.

Yazarın kendi anlatımıyla;

“Orkideleri hep bir “ballad” olarak düşündüm. Hakkı yenmişlerin, hayatın-toplumun- yerleşik düzeninin kıyısına itilmişlerin, uyurgezerlerin, mutsuzların, sırtından yaralıların, alkoliklerin esrarkeşlerin, yalancıların, masal anlatıcılarının, gezginlerin, kaybedecek hiçbir şeyi olmayanların, filmleri balkondan ya da hususiden değil, birinciden yani en ön sıralardan seyredenlerin, dünyaya kekremsi, ekşi bir sırıtışla bakanların, sis ve dumanlar içinde yaşayanların, bilgiye ve bilgisizliğe aynı tiksintiyle yaklaşanların, bütün bunlara rağmen, ya da birazda bunlardan ötürü insan kalmayı becerebilmiş olanların şarkısı olsun istedim Yangın Yerinde Orkideler. Memet Baydur, 1990- İstanbul”

YAZAN
: MEMET BAYDUR
YÖNETEN
: HÜLYA KARAKAŞ
DRAMATURG
: ERGÜN ÖZDEMİR
MÜZİK
: CİHAN KURTARAN
SAHNE TASARIMI
: ALMİLA ALTUNSOY, CİHAN AŞAR
KOSTÜM TASARIMI
: ALMİLA ALTUNSOY
IŞIK TASARIM
: MAHMUT ÖZDEMİR
EFEKT TASARIM
: NESİN COŞKUNER
KOREOGRAFİ
: ÖZGE MİDİLLİ
ŞARKI SÖZLERİ
: HÜLYA KARAKAŞ
YÖNETMEN YARDIMCILARI
: EMRE KARAOĞLU, GÖZDE İPEK KÖSE, GÜLSÜN ODABAŞ
SÜRE
: 90 dk. / İki Perde

OYUNCULAR
: CAN ERTUĞRUL, ERASLAN SAĞLAM, GÖZDE İPEK KÖSE, ÖMER BARIŞ BAKOVA, ZÜMRÜT ERKİN

Sharing is caring!